Ett spännande mysterium

Fortsätter att städa lådor.
I en låda, ett ensamt fotografi. Ett gammalt foto. Gjort som ett vykort med engelskspråkig adressida.
Med blyerts står det på adressidan 
 
Lisa Ahlqvist 
 
inget mer.
Kvinnan ser ung ut, runt 25 kanske, inte mer. Hon sitter bekvämt i en gungstol som någon burit ut i naturen. Halvhögt gräs, några unga tallar och granar. Solen skiner, men hon sitter i skuggan. Frisyren och kläderna hör hemma nånstans mellan 1920 och 1930, tror jag.
 
Är det Lisa som sitter i gungstolen? Är hon i Nordamerika?  Har hon skickat hem bilden till sin svenska familj? Är Lisa hennes fullständiga förnamn? Om inte, kan hon heta Elisabeth?
 
Vet inte hur det har hamnat i en låda hos mig. Minns inte. Alla mina andra gamla foton har kommit till mig samlade i lådor och kartonger. Mig veterligen har jag ingen släkting som heter Lisa Ahlqvist.
 Är det möjligt att lösa det här mysteriet? 
 
 
 
 
I vilken ände ska jag börja nysta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0