Rekord

 
 
Körde ett gäng Bajenfans till Stockholm igår. Är inte alls intresserad av fotboll. Är dessutom lite rädd i närheten av "fotbollskulturen". Unga män, vuxna män i flock, med några öl innanför västen. Högljudda och aggressivt kroppsspråk. Klart jag blir lite rädd.
Vi kom i god tid innan avspark så jag satt och tittade på lämmeltåget av publik när de närmade sig Tele2-arenan.
Sakta gick det upp för mig att min bild av fotbollskulturen nog behöver revideras en del.
Många små och stora barn.
Mängder av kvinnor.
Mängder av män.
Många äldre.
Ensamma
Familjer
Små grupper
Stora grupper
Om alla dessa vågar tränga ihop sig för att heja på sitt lag så behöver nog inte jag vara rädd längre.
 
 
Tack alla Bajenfans och grattis till publikrekordet.

Kommentarer
Postat av: None

Hej vad kul att läsa att du ändrat uppfattning.är själv mamma till 3 barn mellan 7-10,år.vi går på nästan alla Bajens hemma matcher och har så kul. Vi hälsar dej varmt välkommen till nya söderstadion 2016 när nästa säsong börjar. Kan lova dej en upplevelse över förväntan. Varmt välkommen till Sveriges största fans o med ledorden "kärlek respekt gemenskap" har vi en stark värdegrund. Du e så välkommen

2015-10-27 @ 12:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0