Det går för fort ibland

Det är ingen nyhet längre, men ändå lite gott att tänka bara en dryg vecka bakåt i tiden. Tänk att nyheter bara är värda nåt samma dag som det sker, fast en del händelser har stor betydelse långt in i framtiden.
Hingstpremiering till exempel. Tanken är att de nygodkända hingstarna ska sätta fina avkommor till världen som ska bli morgondagens hingstar och avelsston. Så nu vill stallbacksfilosofen puffa för morgondagens nyheter som var förrförra veckans stora nyhet  i fjordvärlden.
Årets förstaplacerade 2½-årshingst Lordi kanske kommer att ha söner i samma situation om några år som han själv var i häromsistens.


Anna springer fort, lika fort som nyheter dör.

Kommentarer
Postat av: Janina

Visst är det lite synd att det roliga går över så fort!

Men hoppas de nya förmågorna får många damer så det blir en uppåtkurva på statistiken igen :)

Men jag önskar att resultat från prem. & utställningar vore tillgängli online mkt snabbare än det är idag. Är jag ensam om det?

2010-09-30 @ 20:53:16
URL: http://argus269.blogspot.com
Postat av: Ellinor Karlström

Nyheterna får gärna komma snabbt till alla som är intresserade, men även om nyheten snabbt går över, så stannar den lyckliga känslan kvar länge. Precis som både de godkända hingstarna och deras kommande avkommor!



Ibland kan jag tänka tanken, undrar vad jag rider på för häst om trettio år, men då svindlar det...

2010-10-01 @ 16:30:06
URL: http://habina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0