Hästkrafter

... är ett mått på att energi går åt.
Jag skulle vilja vet hur många hästkrafter det går åt varje helg i Sverige i form av idéella krafter. Utan att ens kolla särskilt långt så händer det skojiga saker överallt hela tiden. Människor som är intresserade av något, organiserar sig och gör sitt roliga ihop med andra människor.
Jag var i Malmköping och firade Brukshästens dag tillsammans med många andra som gjorde av med massor av hästkrafter.

I Björkvik var det stubbrace och SM i Trail. I Katrineholm var det Bågskytte. På Brunnstorp är det KM för Östergötland fjordhästförening och ponnyutställning, i Flen var det hästtävlingar, och jag förmodar att det ser ut så i resten av Sverige också.
Jag bara undrar - hur många bilar har kört hur många mil, hur många varmkorvar har ätits upp, hur många mobilsamtal har ringts, hur många människor har varit på vift?
Är det inte inte så att det faktiskt är folks helgsysselsättningar som får hjulen i Sverige att snurra.
Att alla vi med hobbies står för en stor del av BNP, bruttonatioanalprodukten=summan av alla utbytta varor och tjänster.

Kommentarer
Postat av: Recurven

Jaa, du, dessa alla frågor för vi nog inget vettigt svar på skulle jag tro. Åtskilligt många! Kul att du nämnde bågskytte.

2008-09-07 @ 19:30:02
URL: http://blogg.passagen.se/recurven
Postat av: Lars-Göran

Ja, numera finns ingen vilodag!! Var själv iväg en hel del. Beställde nya sängar köpte nytt kakel, ny lampa till matrummet. NH träning med häst, konfirmationsinskrivning för grabben och ett ridpass för instruktör. Ett besök på marknaden, taxichaffis åt dottern och varit på fest, och övernattande ungdomar. Så nog är det fullt program alltid! Näsa helg jobbar jag fred lörd sönd ocg månd och helgen därefter är det VETLANDA, jippi Ha det bra/L-G

2008-09-08 @ 10:32:03
Postat av: Jennika

Pust och stön, Lars-Göran! Jag ska plocka mer kantareller idag. Lagom lugnt och fint.

2008-09-08 @ 11:00:31
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Jaana

Underbar bild som vanligt! Ryttaren närmast der ut som en liten räka på hästryggen!



Nepp ingen vila eller ro...sista rycket före vintern!

2008-09-09 @ 10:43:06
Postat av: maggan

Åh vad roligt det är att läsa dina målande och intressanta beskrivningar av vardagliga ting.När jag såg Ivan kom jag på att det måste vara mycket länge sedan jag besökte Viggartorp.Snart kommer tvärsöversjöngrannen trampande. Var så säker! Kram

2008-09-15 @ 15:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0