Även paradiset har fläckar

I Viggartorps fall består fläcken av VÄGEN. Vägen som går så nära huset att det skallrar i rutorna när bilarna åker förbi. Fort som tusan åker dom. Jag har utvecklat en allergi mot bilister med tunga fötter. Avskyr dom. Har försökt med olika trix att få dem att köra saktare och det slutar alltid med att deras hormoner rusar och jag kränker deras frihet att köra bil efter eget huvud, vilket innebär helstolligt. Tänk att en solig dag med lite vind, knalla ut med en korg ren blöt tvätt, med tanken att hänga den på tork, för att i nästa ögonblick nästan bli påkörd och tvätten full med vägdamm.
Till slut tröttnade Herr Olsson och jag på att bli irriterade över vad andra gör.

Tjooohoo, vi flyttar vägen. Sagt och gjort. Två års förberedelser övergick igår till konkret handling. Det ser förjävligt ut, men det kommer att bli bra.
Första spadtaget!
image33
Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Eva (Prillan)

Ja du, Jennika, då är det alltså äntligen dax! Ler när jag ser "första spadtaget"!!!!! Himla stor spade ni har där på er kant av landet.........
Ha de, Eva

2008-05-27 @ 19:56:42
Postat av: Jennika

Han som håller i spaden är värd att titta på två gånger,fast lite väl ung kanske. Idag har dom varit mycket flitiga. Börjar ana hur det ska bli. Förmodligen klart nästa vecka. Kostar skjortan. Vi har sparat i många år.

2008-05-27 @ 21:46:14
Postat av: Pia

Såg skylten nere vid "stora" vägen idag när jag åkte förbi. Hade lite jobb att göra i dina trakter. Skönt att det äntligen blir av med nya vägen. Ska bli spännande att se hur det blir.

2008-05-28 @ 21:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0