Alla möjliga världar, dom räcker åt oss alla

Tjuvlyssnade på karlarna som bygger om vägen, när dom fikade i skuggan.

"- Såg du där borta i kurvan, han har en xqjqcxzqicvx!"
"- Hjuling eller bandare?"
"- Bandare!"
"- Hm"

Sen sas det inte mer, behövdes väl inte. Antagligen var informationsutbytet av den sort som dög.
Tänk att vi var och en kan dela vår värld med några andra. En värld som är fullkomligt obegriplig för oss utanför.
Flugfiskare, känner du någon sån? Eller en bergsklä'ttrare, myntsamlare, agilityfreak, travspelare, latindansare eller fjordhästuppfödare.
image34

Det blir fint som tusan, här på dag två.



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Fatta hur kul det blir om man är lite insatt i alla världar och kan ha sådana diskussioner själv, med massor av människor :-)

2008-05-30 @ 22:19:11
Postat av: Jennika

Första gången jag var på stallbacken på en travbana, gapade jag av förundran över den "världens" kod, och insåg snabbt att för en del kunde hela livet fyllas av bara det som försigår på en travbanas stallbacke. Det räcker för att fylla ett liv. Spännande tanke, även om jag inte skulle vilja ha det just så.

2008-05-30 @ 22:40:01
Postat av: Sara

Hihi, samma tanke slog mig när jag var på travet i somras med grannen. Det är precis som du säger, men jag anser nog att det får plats två världar på bara en travbana. Dels stallbacken och dess invånare och dels spelfolket i restaurangen. Fascinerande.

En annan uppdelning finns i viltspårkretsar (har spårat lite med min vovve) Där finns det en uppdelning i att TÄVLA i viltspår och att ANVÄNDA viltspårhund. I tävlingsvärlden finns övervägande kvinnlig befolkning med enda fokus på viltspårchampionat och hur man lättast når dit även om man inte har en färdig hund.
Sedan har vi viltspår-real world, som då har en övervikt på män. Här är det macho. Mer fokus på att hunden faktiskt ska kunna spåra men också lite vilda västernmentalitet med egna lagar och så.

För en utböling som jag är det ju oerhört intressant att sitta på kanten och lyssna till dessa helt olika männikor när de pratar. Dessutom pågår en smula smutskastning mellan världarna. Ett slags krig. Hur det kan vara möjligt begriper jag inte. Samma intresse, samma grundmål men man tål inte att det går att nå resultat på olika sätt. Intressant.

Dessa olika grupper har naturligtvis aldrig möten samtidigt eftersom det då skulle uppdagas att den andra gruppen faktiskt är rätt ok. ;-)

2008-05-31 @ 09:09:53
Postat av: Recurven

Problem med tungfotade bilförare har även jag. Bilden på Bounty i hagen avslöjar mina två?! närgångna vägar. Den ena dammar någaot förj...De saltade i förrgår.. Idag dammar det igen. Snålhet kallas det visst!!!

Jag känner både en myntsamlare, agillityfreak och en fjordinguppfödare. Alla är jag. Jag pysslar med lite av varje som du kanske förstår nu.

En fråga? Var har du din blogg på för ställe? Den verkar pålitligare än Passagens. Den går inte att uppdatera sedan igår. Dåligt! Eller hur?

2008-05-31 @ 15:38:16
URL: http://blogg.passagen.se/recurven
Postat av: Jennika

Blogg.se
Till och med jag fattar hur man gör och det har inte krånglat hitills.

2008-06-01 @ 01:01:10
Postat av: Jaana

Stämmer in i hatkören över passagen...men jobbigt när man skrivit i den i 1,5 år....

Visst är det underbart att snappa upp dialoger och andras fikonspråk!
Detta är en av anledningarna till att jag gillar att överhöra mobilsamtal, diskussioner, samtal, resonemang på kommunala färdmedel. Samhällsprao kallar jag det för, man får en liten "biopsi" av en parallell tillvaro som någon annan människa lever. Häftigt...tänk om man ändå var en fluga på en vägg...WOW!

2008-06-03 @ 19:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0