Sammelsurium

Min son bjuder på vacker musik som strömmar ut ur hans rum. Underbart melodiskt. Han avslutade just en konversation med söta storasyster. Som är så klok att det räcker åt oss alla. Herr Olsson lär sonen hur man grillar. Jag har gjort en marinad till kotletterna.
Hel dag i skolbussen, kört ungar till gumpan, från gumpan, till skolköket, bussen full av kanelbulledoft på återvägen.
Mina nya muskehjältar, vägkillarna, kör sin egen grusdressyr, när de balansera med jättemångatontunga maskiner, kors och tvärs här på åsen. Vägen är nästan klar. Vägverket har varit här och gjort syn idag.
I morgon ska jag vara hemma och försöka komma ikapp, med allt som ligger efter.

På lördag ska jag åka till Pinge och bygga bruksbana, grilla med vänner där på kvälllen, sova över, brukstävling på söndag. Sista uttagstävling till SM. Tänker uppdatera hemsidan senare ikväll med startlistor och nu aktuell bild.
24 starter på vår lilla lokala tävling, fler än på SM om man tänker efter.

Nä nu kallar söta sonen, vill ha ledning. Jag hastar.

image36

Dumperdressyr, likvärdig med galopppiruett.

Kommentarer
Postat av: saga

vad rolig han är .....saga

2008-07-06 @ 23:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0