Kan själv

Så var det dags att flytta hästarna till lilla hagen nere vid sjön. Tog alla fyra hästarna i ett svep. Två i snöre, två lösa bakefter. Damerna i täten visste precis vad som var på gång, så de pinnade på, sneglande in i hagen där det gröna gräset väntade på att bli uppätet.
Väl inne i hagen gick jag till ena änden av hagen och busvisslade. Dunder och brak, prutt och skrik, hela bunten i full kareta, en bredsladd där hagen tar slut, pannluggarna lyckligt resta i vädret. Så knallar jag tillbaka till stranden och busvisslar igen. Samma race, det är så roligt att springa när jag visslar.
Någon timme senare sitter jag och kompis Kicki på en stock vid strandkanten och pratar häst (förstås). I fickan har jag kameran så klart så några bilder blev det. Närmare bestämt 287 stycken.
Jag trodde han var en lite feg typ, den där Ivan, men jag får backa och kalla det för hög integritet istället. När damerna hade fullt upp av allt gräs så kollade Ivan in de nya omgivningarna. Sjön var ju jättekul att plaska i, och gräset på tuvorna är extragott där ute i vattnet.
Fin kille!  Undras om han inte blir grå iallafall.


För övrigt anser jag att busvissling är ett kunnande som hör till livets grundkurs. Hade nog tappat bort båda mina barn och min man om jag inte kunnat busvissla och kalla in dom från periferin.

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hejsan! Vad roligt att du kommenterade student bilden på mig och min Åbelix:)

2008-06-23 @ 00:49:16
URL: http://apelsinen.zoomin.se
Postat av: Jaana

Härlig bild på lille Ivan. Han får passa sig så han inte blir tagen för att vara en abborre med den fina ståndmanen!

2008-06-23 @ 12:17:25
Postat av: Eva

Vilken härlig bild. Hoppas ingen gädda kommer och biter Ivan i näsan. Håller helt med om busvisslingen funkar ju precis lika bra på hund, gubbe, ungar, taxi, kompisar, killarna på jobbet (men de blev lite chockade)tja, you name it!!!!



Kram, Eva

2008-06-23 @ 13:59:24
Postat av: Sara A

Blivande brukskille... vatten verkar ju vara ofarligt hur som!

2008-06-23 @ 14:27:26
Postat av: Sara

Hihi, vilket benlyft! Blivande dressyrpålle också?

2008-06-24 @ 09:21:25
Postat av: Efwa

Som sagt busvissling är sådant man SKA kunna, det är praktiskt som bara den.

Vilken härlig fölunge som nästan är en sjöhäst samtidigt.

2008-06-24 @ 09:22:51
Postat av: Recurven

Gud vad gullig han är, påhittig och nyfiken på allt nytt, så som det ska vara.

2008-06-26 @ 21:37:47
URL: http://blogg.passagen.se/recurven

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0