Invasion!

Eller vad sägs om den här skocken? Hela famlijen har försökt räkna dom och efter lite diskussioner har vi enats om att det är 30(trettio) stycken små dunbollar. Så har ni vänner och bekanta som om så där tio veckor vill ha prima myskankor, så vet ni var dom finns. Underbara små gårdsfåglar, jättegoda att äta och okomplicerade att sköta.



Dom gula blir vita som vuxna och de andra som gamla mamman till höger. Om bara några dagar är dom inte alls lika gulliga längre, växer oerhört fort.

Kommentarer
Postat av: Eva (Prillan)

Men Jennika, nu blir jag lite rädd......

Inte visste jag att du brukar äta upp dina vänner???!!! Låg mamman på alla dessa ägg själv??



Kram, Eva

2008-06-14 @ 21:19:41
Postat av: Jennika

De vänner som verkar goda äter jag upp. Hihi.

Nåja, det var två honor som ville hjälpas åt så de låg tätt tillsammans i över 40 dygn innan de stolt knallade ut med sin otroliga flock. Jag har haft enstaka kullar på över 20 ungar så det här blev inte ens dubbelt så många, men det är nåt visst med att se så många tillsammans.

2008-06-14 @ 22:07:15
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Jaana

Wow vilken mängd!!! Är du säker på att ingte någon mindre nogränad gräsand varit där och lämpat av ungar för litet semesterso i dammen.



Jodå faktiskt så har jag en bekant med gård som vill ha myskankor men han är bekymrad över ifall dom drar iväg och rymmer bort eftersom dom har en sjö intill.



Jättesöta! Fast mamman ser mer ut som pomperipossa...Äter mördarsniglar sägs det att dom gör också!

2008-06-15 @ 15:38:12
Postat av: Jennika

Mina myskisar badar i den mycket närliggande sjön varje dag och knallar hem framåt kvällningen för att räkna i hönsen och sedan äta upp deras mat. Alltså är mat och husrum väsentligt. Finns det så rymmer ingen levande varelse.

2008-06-15 @ 21:31:58
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Sara

jag kan riktigt höra hur de små liven diskuterar livligt med varandra :-)

2008-06-16 @ 20:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0