En gammal kompis

.....som jag känt ett antal år nu. Hon har en egenskap som jag beundrar högt.


Hon hälsar på, för att hon har lust. Alltid med sin tax i ett långt snöre, han är ju en jakthund.
Idag kom hon igen, när vi stod på höskullen och lassade fjolårshö, fint som tusan. Elevatorn som jag kockat till mig hade hicka och stannade efter var femte bal, så då kunde vi prata lite, och  stapla höbalar.
Om ni ska önska er nåt av värde - önska er en kompis som hälsar på utan ärende för att hon vill. Det är höjden av mänsklighet. Hon heter Pia och är från Blekinge, och har hamnat här i Sörmland precis som min man som också är från Blekinge och vars brorsa och farbror jagar ihop med Pias farsa, i Blekingeskogarna. Hängde ni med? Det gör inget. Världen är liten i allafall.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är precis sådana vänner man ska ha! Men det är också sådana vänner man får när man ständigt har dörren öppen. Det är kul. Det finns alltid tid för lite småprat :-)

2008-06-16 @ 20:40:48
Postat av: Cicki

Visst är Pias våldgästningar underbara! Och hon är bara bäst på det. Det finns alltid tid för kompisar, kaffe och skitsnack.

2008-06-19 @ 17:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0