Drängen i det blå

Nu har jag hela flocken samlad, tonåring, ankungar och kycklingar.
Lite nytta har man av valparna när de växer till sig. Skicka upp dom högt, längs husväggarna till exempel. Det är nästan 15 år sedan magasinet fick rödfärg på sig. Hög tid nu.
Penningsugen tonåring blir plötsligt arbetsvillig.
Klippa gräs, klyva ved, trimma under stängslen. Sen tar fantasin slut. Vad ska jag nu hitta på?



Han funkar bra som vakthund mot skatattackerna i hönsgården som han har där under sig.
Alla plockar de röda vinbär från jättebusken vid magasinsväggen.
Det finns så det räcker åt alla.

Kommentarer
Postat av: Eva (Prillan)

Ha, ha Det verkar vara en vanlig fas i tonåringars uppväxt att plötsligt bli arbetsvilliga!!!! Även här finns en (dock ej tonåring längre, men fattig student duger också) som hjälper till att lägga om taket på vårt lilla söta torp!! De är verkligen ett härligt släckte när plånboken är tom, eller hur!!!!!!!!

Kram, Eva

2008-07-13 @ 11:41:32
Postat av: På tal om annat ( Förargliga bommar)

Nu har jag testat hemma. Trav fungerar bäst men även en väldigt samlad skritt med massaor av energi, någon blandning av taktning och jag vet inte vad verkar vara en melodi ska klura vidare i veckan så får väl Herr A o jag ta en variant var på lördag. S

2008-07-13 @ 21:51:54
Postat av: Jennika

Bra bomFia, testa nu ut nåt smart som inte går att klandra.Tror också att nåt slags taktning kan vara melodin. Kanske är det energinivån som är lösningen.

Jag ska testa mitt tvåmanstält imorgon samt inhandla en megaluftmadrass.

Vi hörs.

2008-07-13 @ 22:44:37
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0