Först bakåt, sen framåt!

Om 2009 är inte gott att veta. År 2008 däremot skälver nu med mjölksyra i musklerna, på upploppet, nästan i mål.
Nå, hur var det då?
Fort gick det ialla fall. Stallbacksfilosofen undrar så smått varför tiden då hästarna har kort, blank och vacker sommarpäls blir kortare för vart år.
Kanske har  tidsuppfattningsapparaten fått spunk.


Så nu sitter stallbacksfilosofen här på dass och försöker minnas mestadels goda tankar och händelser från 2008. Utan inbördes ordning och värdering.
Pinge och Elin fick varandra alldeles på riktigt - det är rart.
Ivan den förskräcklige föds - och växer.
En ny vägstump - fläckborttagning.
Lastbilar och bussar rattas omkring - och blir klirr i kassan.
En vän dog - jag minns och gläds.
Har blivit modern - både blogg, mobiltelefon, Facebook och hemsidor.
En ny kamera - härligt!
Många hästevent - roligast i black kostym.
En ny kompis - söta Saga.
Barna mina - en outsinlig källa till glädje och kärlek.
Alla kräk mår bra - en stilla nåd.
Dolly kastar - det var sorgligt.
Har umgåtts med många goda människor  - de andra har jag glömt.


Nu ska jag leta reda på almanackorna för 2009 och hänga i stallet, i köket och på kontoret.
Och samla på nya minnen.
Kanske borde en målbild 2009 upprättas.

Kommentarer
Postat av: tore

hej jennika hur mår du själv mår jag bra hopas olle ock tore ock ylva oksomårbra god jul ock got årnyt

2008-12-31 @ 17:54:13
Postat av: Recurven

Ett riktigt gott slut på 2008 och ett riktigt Gott Nytt År 2009 önskar jag dig. Krama hästarna.

2008-12-31 @ 19:43:39
URL: http://blogg.passagen.se/recurven
Postat av: Cicki

Gott Nytt År!

Kram Cicki och dom

2009-01-01 @ 10:43:10
Postat av: Lisa

Detsamma och god fortsättning!

2009-01-01 @ 11:52:24
URL: http://www.freewebs.com/fagrilt
Postat av: Lars-Göran

Som vanligt kloka och nyttiga tankar ifrån dej, men du fick ju inte säja Ivan den förskräcklige! Skäms!

Gott Nytt År på dej och de dina!/Lars-Göran

2009-01-01 @ 18:51:07
Postat av: Anette Holmgren

Man hoppas ju att man tillhör människorna som är värda att minnas!

Hursomhelst så ser jag fram emot att ventilera nya tankar och ideer framöver med dig! // Ha det gott, Anette m familj

2009-01-03 @ 18:04:22
URL: http://www.gronkulla.com
Postat av: [email protected]

Anette? Anette! Låt mig se..... Jo, nu minns jag. Busenkelt att minnas dig. En liten mörk, ettrig skånska med tonvis av energi.

Rätt?

2009-01-03 @ 18:44:43
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0