Villa Romana i Uppsala

... bjöd på mycket god mat, till ett riktigt festligt pris. Gulp!!! Å andra sidan så firade vi ju vår sons 18-årsdag, skålade och stod i. Herr Olsson och jag.
Det är nåt visst med italiensk mat. Har alltid gillat den. Ovana som vi är att slå runt med hundralapparna flygande, så var vi ändå både frimodiga och nöjda med dagen i Uppsala. Tänk va gott det är att turista i sitt eget land, finns så mycket att se och uppleva. Att ställa bilen och sakta promenera i en stad som inte är den jag utför alla mina vardagliga ärenden i.
Fyrisån, katedralen, körsång, högmässa i Domkyrkan, räkor och hotellrum på promenadavstånd. ÅÅÅÅÅÅÅhhhhhh!!!
Det är annat än Kattnähoulm, där en annan vardag med osynkade rödlysen skaver på trivseln.
Nästa gång får det väl bli en annan stad i Sverige. En stad som ses med nya ögon och uppskattas efter förtjänst. Undras vilken vi ska ta oss an?
Västerås kanske, så nära, och svisch förbi på snabba genomfartsleder har det varit hitills. Kanske blir det speciellt att sova en natt i en alldeles vanlig stad som är någon annans vardag.



Självklart finns det fjordingar i Uppsala också. Vi kollade in dem noggrant på premieringen i Jälla. Jag med kameran i högsta hugg och Herr Olsson med penna och program, alla siffror noterade. Vi tyckte inte likadant som domaren, men det är kul att gissa. Herr Olsson vinner vår inbördes tävling med hästlängder när det gäller poänggissning.
Lyckad helg och två diplomston till.

Kommentarer
Postat av: Ellinor Karlström

Attans att jag helt missade ert besök i Uppsala. Ni kunde ju fått personlig guidning. :-D Nåja, nu var jag tvungen att göra andra (mer tråkiga) saker och missade även premieringen. suck

2008-08-26 @ 05:50:04
URL: http://habina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0