Borta bra men hemma bäst

.....så idag fick Tekla och Ivan knalla hem igen. Två månader har dom sällskapat med en arabfamilj hos söta Sonja och praktiska Pia. Vi promenerade allihop längs  landsvägen med tröskor och traktorer överallt. Det gick jättebra. Ivan kom ihåg hur det skulle gå till när han är fastbunden vid mammas sele.
Jag vill ju inte skämmas för mina hästar så det fick bli lite borstning och manklippning innan vi knallade iväg.

Så nu är vi redo för avfärd!



Så nu kan jag titta på alla fyra från skricbordfönstret igen. Härligt. Nu ska vi ta tag i Ivans förskoleverksamhet. Begrepp, koncentration, social drill, tålamod och självförtroende. Det sistnämnda finns där redan.

Kommentarer
Postat av: Jaana

Åh! Ivan ser ut som en plasthäst med alla benen raka, sån där exemplarisk fjordingplasthäst som man kan köpa för 49kr. Fast Ivan är finare, utan gjutskarvar, text under magen och tvivelaktig ståndman, såsom vissa plastfjordingar har ;-)



Unghästträning är intressant och tacksamt. Ibland mycket tankekrävande då man kan fundera: hur tänker hästen nu, vad är logiskt för bebispållen?osv. Jag tycker det är jättestimulerande.

Självförtroende i grunden är en klar fördel. Dom skyggare/ blygare är det mer jobb med tycker jag. fast egovarianten får man jobb med på annat sätt.



Duktig Ivan!



Just nu skäms jag över min fjordings man. Dags för snaggning.

2008-09-01 @ 08:50:07
Postat av: Ellinor Karlström

Självförtroende är ju det som är svårast att lära in... Skönt med en häst som redan har det på plats. :-)

2008-09-01 @ 18:10:47
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Ylva

Alltså han är ju helt grym! Men var kommer nosprofilen ifrån? Han ser ut som en gammal herre eller något? Nobelt typ änna... Det är ju inte från mamma i alla fall...



Kommer snart :-0

2008-09-03 @ 11:37:20
URL: http://www.ylvasmedberg.se
Postat av: Recurven

Du kan verkligen det där med att klippa en fjordingman. Jag får det inte så där fint som du. Men min har ju lång man just nu, tycker han passar i det, men det börjar bli tovigt så den kanske klipps snart. På tal om klippa, måste nog ta bort den tjocka vinterpälsen på Bounty snart. Har era också centemetrar med vinterpäls?

2008-09-03 @ 22:05:33
URL: http://blogg.passagen.se/recurven
Postat av: Lars-Göran

Gud va han växer! Och vilka BEN! grova med bra ledgångar precis som jag vill ha det!! Vi ses/L-G

2008-09-06 @ 17:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0