Gungstolen

 
 
För ganska prick hundra år sedan var min farfar Richard nybliven trebarnsfar. Två söner och sedan en dotter. Min far kom till världen ytterligare några år senare.
De bodde i en våning på Drottnnngholmsvägen i Stockholm. I barnkammaren bodde nu alla tre barnen och farfar gillade att läsa sagor för sina barn. 
Richard gick till Nordiska kompaniet och köpte en sprillans ny gungstol.
Kanske gillade han bilden av en engagerad far som läser högt för sina barn. Han var mycket engagerad i sina fyra barn så bilden stämmer.
Nu står den hos mig och katten gillar att sova där på fårskinnen.
Ganska prick hundra år senare.

Kommentarer
Postat av: Carin Hasselberg

Hej!
Vad spännande att kika i din blogg, jag släktforskar och sitter just nu med ett mysterium där Viggartorp figurerar. Jag försöker hitta en ana till mig och hon arbetade som piga på Viggartorp innan hon gifte sig och senare så finns det dopvittnen med från Viggartorp för flera av hennes barn. Så jag håller såklart på och klurar på om hon hade mer anknytning dit än bara som piga....men det går segt...Roligt att se bilder i alla fall! :D
Mvh/Carin

2018-07-15 @ 23:16:56
Postat av: Anonym

Vad kul att du hittade hit. Skriver sporadiskt i bloggen. Använder Facebook på nästan samma sätt. Viggartorp är en underbar plats. Du är välkommen att hälsa på när det passar. Blir ganska nyfiken på din piga. Ska kolla vad jag vet om folket här. Har lite papper att kika på./Jennika

2018-07-16 @ 06:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0