Utveckling

I höstas stod det klart att jag måste förenkla det dagliga arbetet på torpet. Fodra fåren stod överst på listan. Med en liten flock på sju djur är det inte idealiskt med ensilage utom de kallaste månaderna på vintern. På kravlistan stod att jag måste klara av det mesta med handkraft på egen hand. Får hjälp att köra ut balarna på plats.
Så här blev det:
 
Fem grindar av spillvirke. Korta ben på ena sidan och lite längre på andra. Ett gäng med 1-meters spännband från Biltema.
 
 
En lastpall.
 
 
Jag kan välja mellan korta och långa ben beroende på underlag.
 
 
Bal och grindar på plats. Grindarna ihopspända med spännbanden. Glada och belåtna får.
 
 
Förvånansvärt lite spill.
 
 
 Greve Mumsmums gillar ny mat och sina sex fruar.
 
 
Jag är nöjd med min förenkling av vinterhållningen av min lilla fårflock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0