Typ 95 år senare

Tänk att träd är så kraftfulla. Fullkomligt omöjligt att fotografera Viggartorp från samma punkt som för 95 år sedan. Syntes ingenting. Med en lite annorlunda vinkel syns det ändå att huset är sig likt. Det enda som hänt som syns utifrån är att fönstren på nedervåningen byttes ut någon gång i början på 50-talet. Alldeles runt och mellan husen står fem gigantiska lönnar och tre ekar. Ger mycket skön skugga och mängder med löv. Kanske lite för mycket skugga för mina blommor som verkar lite ansträngda.



Just det, headern som fina Matilda hjälpt mig med, är en bild som någon familjemedlem tagit under en av mina tupplurar vaktad av Gula hunden och Pantern som dog i våras 21 år gammal. Hängmattan satt mellan de två största lönnarna mellan husen.


Kommentarer
Postat av: Cicki

Hurra! Som jag väntat och längtat!

Kram på dig:))

2012-06-21 @ 20:04:20
URL: http://teamasgard.blogspot.com/
Postat av: Jennika

Kram själv, vackraste mamman till vackraste barnen!

2012-06-21 @ 20:14:49
URL: http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Lars-Göran

ÄNTLIGEN funderade på att efterlysa dej via interpool....Kram

2012-06-21 @ 20:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0