Ivan och havet :)

Nu har jag fått äran att gästblogga på Jennikas fina blogg... Spännande!
Jag heter Matilda, är 12 år och bor norrut ;P Det är alltså vi som har Ivan nu ♥ Just nu går Ivan på bete med 2 Bruks Nordsvenskar (?) som heter Molle och Barris och en Paint horse (?) som heter Folle och tyvär har fått fång. Därför går han naturligtvis inte i beteshagen...

Jag ska skriva om då vi badade med Ivan i havet igår (Andra Juli). Det var så att mamma skulle rida ut Ivan tillsammans med hon som äger Molle. Eftersom att vi bara har 5 km till stallet så red dom till våran sommarstuga och ner på stranden! Där badade dom med hästarna. Då Ivan kom ner på stranden började han "gräva" med mulen i sanden. Han hade nog velat rulla sig, men mamma satt ju på! Sen skrittade och travade dom i vattnet. Molle som är 10 år äldre än Ivan vågade bara gå ner i havet när Ivan gjorde det. Ivan tyckte det var väldigt roligt! Han plaskade runt i havet och tyckte det var jätteroligt!

Sen fick jag också bada med honom. Jag valde att ta av sadeln. Det kändes väldigt lockande att rida barbacka! Ivan blev ivrig och superglad av att bada. Jag tyckte också att det var super-roligt! :D Så det gick ju suveränt! Ivan är en så väldigt duktig och modig ponny!









En kanonkul grej, det tyckte vi alla. Kan säga att det inte var sista gången! Mer bilder finns på min blogg. Tack igen, Jennika, för att jag fick gästblogga här!

Kram/ Matilda & Ivan ♥

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Välkommen åter närhelst du behagar.

2012-07-02 @ 20:13:35
Postat av: sara

härligt! !

2012-07-02 @ 21:00:01
Postat av: Jaana

Oj vad kul! Vad fin han är Ivan! Roligt för dignockså Jennika!

2012-07-02 @ 22:21:09
Postat av: Matilda

Bara så ni inte missförstås: Det är Folle som har fång. INTE Ivan :)

2012-07-02 @ 22:39:14
URL: http://pussmulen.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Snyyyggt :) <33

2012-07-03 @ 09:44:15
URL: http://ponnietjejer.bloggplatsen.se
Postat av: Mia Ewerskog

Blir bara så glad av att läsa om att Ivan till slut fick ett så bra nytt hem, med människor som uppskattar honom för den fina häst han är!

Postat av: Celine

gud så härligt! :)

2012-07-06 @ 18:04:47
URL: http://celgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0