Sociala nätverk, nu och då.

......har alltid funnits.

Behovet av kontakt trots att man inte kan träffas, har alltid funnits.

Det har inte alltid funnits Facebook.

Finurliga människor har alltid funnits.

Hällristningar och grottmålningar.
Egyptiska hiroglyfer.
Skandinaviska runstenar.
Pergamentrullar.
Stentavlor.

Sakta växte behovet av samordning fram. Skriftspråket, pennan, boken, brevet, tidningen.

Telefon, Radio, TV, Datorer, Internet, Mobiltelefoner

Allt för att vi har behov av kontakt med varandra. Det är inget fel med tekniska hjälpmedel till kontakt. Finns inget oäkta i användadet av tekniken.

Jag har 139 vänner på Facebook. Alla, nästan utan undantag är människor jag känner i verkliga livet. Några andra vill jag träffa i verkliga livet.
En vill jag tillägna det här inlägget. Marion, de sociala nätverkens mästare. Någon dag vill jag träffa dig på riktigt.
Tills dess kommer här mina älsklingsböcker.
Prima högläsningsböcker, passar det lite större barnet och alla vuxna.



Läs den Marion, du kommer inte bli besviken. Gavs ut i Finland 1945 strax efter krigsslutet översattes genast till svenska. Min bok var en gåva till min farfar 1945 från hans finska vänner. Med blyerts är noterat att han läste den på Ålandshav i mars 1946.

Den undre boken som skymtar fram är Kenneth Grahames bok "Det susar i säven" från 1908. Himla engelsk, och alldeles underbar i sin sötma, som goda karameller.


Kommentarer
Postat av: Marion

De sociala nätverkens mästare? Jo, jag är nog en social skit! Tack för inlägget. Inbjudan om du kommer åt Bergslagshållet är stående, fler dop i vägen blir det inte.



Tackar på förhand för böckerna. Vill du att jag skickar tillbaks dem?



Kom vinsten fram och funkade den trots att det inte var helt rätt?

2011-05-28 @ 16:28:55
URL: http://wivikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0