Prästens lilla kråka skullle ..........................

.......å en slank han dit, å en slank han dit, å en slank han ner i diket.....


puttrade i stilla mak hem från metropolen Katrineholm, 25 kilometer smal väg som har plogats bredare än den är. Halvvägs hem står en bil och vilar magen på en snövall med högerhjulen djupt ner i diket.

ÅÅååååå det var K, med sin pappas bil, nytt körkort och dessutom fyller han 20 idag. Han är ju min favoritvalp så jag stannar naturligtvis och kollar läget med lilla hjärtat. Lite moloken och handlingsförkyld. Telefonerar hitan och ditan. Hjälpen kommer snart..
Riiiiiing!
Min egen valp O ringer och är förbannad, 8 kilometer framför mig ligger han i diket, trängd av stora gröna bussen.  Nåja, han lyckas fixa hjälp själv.

Till saken hör att de har följts åt sedan de var pytteblöjbarn och bytte nappar med varandra. Nu en stund senare är båda valparna på rätt köl igen, tackar för snön och traktorgrannar för det.



Ibland har man tur när självaste kråkan fastnade på bild häromdagen.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Fin kråka men jag blir ju galet stressad om jag ska behöva åka i diket hela tiden!!! Snälla nej!

2010-12-21 @ 18:20:08
URL: http://ylvasmedberg.se/Dagens/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0