Snöpromenad

Idag kom kompisen Saga. Med sig tog hon värsta snöfallet. På mindre än en timme kom det 20 centimeter snö. Promenaden innebar att fyra kräk och två tvåbeningar fick sig en omgång. Jag red Dolly i nyinköpta manskapssadeln och tog Tekla som handhäst. Att rida med handhäst är en underskattad sysselsättning. Saga red Glimma och Svea(Gula hunden) hade fullt upp med alla spännande harspår. Hararna leker för fullt nu. Vi tog en tur på dryga timmen i skritt eftersom det var glashalt under snön.

Bilden är några år gammal men snödjupet är det samma.
Alla som var med på promenaden var mycket nöjda med att vi gjorde det hela tillsammans. Lugna och trygga, glada och framåt var vi allihop.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlih bild. Vi fick också massor av snö i går kväll och inatt, men under dagen så har det slaskat bort det mesta, hann ialla fall en härlig tur med Myckle och kälken!. Koltrastarna sjunger intensivt, kanske blir det en låååång härlig vår nu?

2009-02-22 @ 18:16:58
Postat av: Ellinor Karlström

Underbar bild! Jag börjar dock bli lite less på vinter nu... Vill ha vår och fölungar!



Har lite nya intressanta siffror i min blogg. Mest överraskande är faktiskt Bross!

2009-02-22 @ 21:12:57
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Eva (Prillan)

Visst är det härligt med snön. Ett stort plus är ju att hästarna kan rulla sig hur mycket som helst och inte bli leriga!!!

Tack snälla, rara du för all peppning när jag haft så infernaliskt ont av en liten jäkla sten!!!

Det har varit jättetufft, men nu är jag på banan igen, kram vännen!!

2009-02-23 @ 20:17:18
Postat av: Emily

Härlig bild, men man undrar hur skogens smådjur klarar 20 cm på en gång? Hoppas de gått i ide och har det varmt och skönt...

2009-03-06 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0