Förvirring eller förvaring?

Fickor gillar jag. Kläder utan fickor gör mig hemlös på nåt sätt. Fina kläder har små eller få fickor. Arbetskläder har många. Dom gillar jag. Men nånstans där börjar också förvirringen.
Byxor = från två till oräkneligt många fickor.
Västen = oftast tre fickor.
Jackan = oftast tre fickor
Summa = väldigt många fickor och det borde ju vara bra. Försöker vara konskvent och alltid ha nycklar till höger och snuset till vänster, men i vilket lager?
Och mobilen, plånboken, fickkniven, handskarna, inhandlingslistan, det där onämnbara, pennan, varm-korv-servetterna som är så bra att ha, almanackan, lastbilsnyckeln, bussnyckeln, bilnyckeln, husnyckeln och allt fickludd.
Det borde finnas ett optimalt antal fickor för att förvara utan att förvirra!
Det ska jag fundera vidare på.



Skafferiet har jag lyckats med tycker jag, fast jag rotade runt en stund efter hundens leversnittar igår.
Här råder förvaring utan förvirring. Som en enda stor jätteficka med belysning. Jäääää!

Kommentarer
Postat av: Pia

Mmmm. Känner igen mig så väldigt mycket. Inte på skafferiet då men när jag ser bilden så får jag lust att städa i mitt eget, det var ett tag sen. Kanske gör jag det i morgon när jag har min lediga dag.....

Men fickorna.... På min gåtilljobbet- åkaohandlajacka så är det enklare. Jackan är ett nummer för stor och har två jättestora fickor med lite bälg på sidorna fram, en mobilficka på insidan o två jättestora nätfickor på insidan. Nästan allt får plats i dom två stora och så kan man lägga vantarna i ena nätfickan och sånt som man inte vill ska bli skrynkligt i den andra. Eftersom jackan är stor så gör det inget att fickorna putar ut, jackan når runt rumpan ändå......

Kram

2009-02-05 @ 09:12:40
Postat av: Eva (Prillan)

Ja du, det där med fickor. Av någon underlig anledning så kan man hitta massor med bra att ha saker i dem. Var tvungen att tvätta min stalljacka häromdagen och i fickorna fanns: vantar 2 par, en snörstump, två elisolatorer, en minitång, tapetkniv, oanvända pappersnäsdukar (och använda), eltrådsbit, förtorkade gummiband och en mängd hösmulor! Idag när jag tog på mig jackan igen vägde den nog hälften av vad den vägde före tvätten och ve och fasa JAG HAR TOMMA FICKOR!!! Och var la jag alla bra-ha-sakerna?????

Kram

2009-02-05 @ 10:26:49
Postat av: Ellinor Karlström

Jennika! Minns jag rätt att du sökte efter "Fjordhästen - ridning, körning, vård" av Ingrid Skjöth? Den finns till salu för 50 kr + porto hos [email protected]

2009-02-05 @ 20:45:57
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj har ej kollat på några dagar och så har du gjort tre nya bloggisar!! Bra jobbat! Ivan har växt igen! (luggen täcker måsskiten) eller är det skokräm? vovvarna är vilda och vackra. Och ditt skafferi kan vi byta oss till vilken dag som helst! Vårt system är att ha allting överst! Fasst idag var jag duktig och städade och frostade av frysboxarna, och där fanns också saker som vi inte visste om kan man ha kräftskiva i februari? eller är det bättre med janson och kål? Nej det blev tacos i stället! Ang fickor så hade jag en skakelrem ett betsel 2karbinhakar stallkniven hovkrats termovantar läder hanskar 3plastpåsar 1 mössa 1/2 morot och balsnören!! hur fanken (läs svordom) kan man ha så mkt? okey det är en gammal militärrock!! Ska förresten ha Cirkus 251 på station 2009/Lars-Göran

2009-02-06 @ 19:45:35
Postat av: [email protected]

Åh, vad jag skrattar med era "fickhistorier". Blir glad av att hitta gemenskap i det lilla och vardagliga med er runt omkring.

Cirkus!! Vad kul!, lite nytt blod och färg i Skåne som är så framåt på fjordfronten. Jättetrevlig häst som var lite skarp på vårkanten det första året. Han har väl sansat sig med den mogna mannens erfarenhet.

Grattis till hela er,i Norra Skåne, för 20 år i branschen. Hur var det på årsmötet?

Vi har fredagsmyst med tacos , vi med!

2009-02-06 @ 22:14:09
Postat av: Evamaria

Jag löser en hel del med karbinhakar... Framförallt nycklar får hänga där så att jag inte står snopen framför en låst dörr utan att hitta nycklarna som jag glömt... Handväska och magväska är också bra varianter till fickor när en byter jacka ofta :)

2009-02-07 @ 08:47:04
Postat av: Jaana

Underbart skafferi!!! Walk-in-skafferi verkligen. Jag vill också ha!

På vår moderna gård finns tyvärr bara poppiga utdragbara skåp med gallerkorgar som allt ligger synligt i. Vill ju ha sånt som du har.



Mobil, nycklar, pengar i vänster bröstficka.

Handskar papparsservetter från korvmojjen vänster nedre ficka.

Lypsyl, halstabletter, människogodis, pannlampa, höger bröstficka.

Morotsbitar, krafftpellets och annat hästsnarr i höger nedre ficka.

=Stalljackestruktur som funkar!

2009-02-07 @ 09:10:06
Postat av: Sara

Mobil i vänster bröstficka, Plånbok och lypsyl i höger bröstficka. Hundpåse, kex, reflex, gamla kvitton och lösa pengar i vänster ficka, visselpipa, tunt läderkoppel och lampa i höger ficka.

2009-02-08 @ 21:42:10
Postat av: [email protected]

Men har ni samma fickkläder på er jämt? Jag har en köra-buss-utstyrsel, en köra-lastbilutstyrsel, en hemma-med-hästarnautstyrsel, en diverseutstyrsel och en festutstyrsel utan fickor.

Jag får inte till det, ni verkar ha någon slags ordning.

Jag vet bara en som verkar mer ångestladdad än jag och det är en fastlandsSara. Hon fumlar runt efter nycklar, plånböcker, mobiler och det verkar som om de är borttappade fast dom bara ligger i en annan ficka.

2009-02-08 @ 22:40:53
Postat av: Jaana

Stalljackan.



Till jobbet har jag annan jacka med handskar+scarf i vänster ficka, busskort och nycklar i höger ficka. Handväska med allt annat an kan tänkas behöva ha med sig.

2009-02-09 @ 10:43:07
Postat av: Sara

Njaa, eller jag kan säga att det är oftare jag glömmer mobilen än hundkopplet.



I hästjackan har jag i höger ficka sådana fina röda snitselband i papper som jag hänger upp här och var i den gotländska naturen för att hitta hem.

2009-02-09 @ 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0