Skoputsfunderingar

Skor.
Skovård.
Omtanke.
Långlivade.
 
Skoputslådan ställdes iordning åt mig när jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Ett bra tag sedan. Ser ingen anledning att byta ut den. Den funkar ju.
Förutom gummistövlar som numera inte håller längre än ett halvår, så är det dessa skor som används regelmässigt.
 
Kängorna köpte jag för 27 år sedan. Älskar dom. Lätta, stadiga och mina tjocksockor ryms. Bytt snören några gånger. Ser ingen anledning att byta ut dom. Dom funkar ju.
Lågskorna med snörning är från Skråmträsk i Västerbotten. Köpte dom i juli 2013 i Skråmträsk. Älskar dom. Stadiga och lätta. Dom kommer hålla resten av mitt liv.
Klivaiochurskorna är mina jobbskor som jag fått på jobbet. Väldigt lagom på alla sätt.
 
Med lite omvårdnad och kärlek håller bra dojor mycket länge. Sitter på en pall på köksgolvet och vårdar mina favoritskor och tänker att jag är nöjd med läget på skofronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0