Älskar Internet

Kunskapsbank 
Ärvt grejer efter min moster. Bland annat en väldigt gullig liten sked. Putsade upp den och började fundera över stämplarna.
Googla lite och vips var gåtan löst!
Den fick genast bästa platsen - i sockerskålen.
 
 
Är det Svarthavre som envisas med att drösa ner mellan springorna i taket i drängstugan? Väldigt gammal i så fall. Har inte hittat svaret än men jag har ingen brådska.
 
 
Vänner & bekanta
Att hålla kontakten, eller återfinna gamla vänner &bekanta eller hitta nya. Avstånd är inget problem. Sociala medier och mail är väl det vanligaste sättet att umgås på.
 
En ny vän hittade vi på Blocket.
 
Och en annan via sociala medier.
 
Likaså hittade jag en kär barndomskamrat.
 
Gemensamma intressen.
Får, Fjordhästar, lantrashöns, släktforskning, naturen och landsbygdspolitik. En salig blandning av glädje&sorg, ilska&uppgivenhet, kunskap&skvaller, vetenskap&tyckande.
Artiklar, sociala medier, hemsidor, mail, googla.
Det gäller att vara källkritisk ibland. Och nästa stund är det personliga kontakter med både glädje och sorg.
 
Klart jag köper majblomma av en Fjordfamiljsdotter som bor långt åt ....
 
Hönsfrågor avhandlas på alla möjliga sätt.
 
 
Får och Fjordhästfamiljen är mig kära och där finns det hur mycket som helst på Internet. I olika former varje dag.
 
Släktforskning är väldigt Internetbaserat. Databaser, forum, sociala medier, googla och olika programvaror.
 
Jag älskar Internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0