Äventyrare

Lyssande på några som pratade om fantastiska äventyrare idag. Som klättrade upp för världens högsta berg, åkte skidor över Grönland, som cyklar tvärs över jordklotet.
Men dom vågar ju det! Hur äventyrligt är det?
Jag tycker att jag är en äventyrare också, fast jag aldrig vågat hoppa från 3-meterssvikten och tycker att de flesta filmer på TV är för läskiga att titta på.
Varje dag är det äventyr på gång. Idag åkte jag under en viadukt utan att ducka, det ni! Och stirrade ut en struts, som inte verkade helt klok.
En bekant är nybliven tvåbarnsmor. Hur äventyrligt är det inte att vara ensam hemma med allehanda djur som kräver sitt samtidigt som en treårsparvel och en nyföding ska ha sitt. Snacka om äventyr.

Tänka vad spännande varje dag kan vara.



Gula hunden tycker som jag fast hon sysslar mest med vatten och dofter av olika slag.

Kommentarer
Postat av: Pinge

Ja exakt! Det gäller att försöka hitta guldkornen i livet

2010-09-02 @ 09:03:02
Postat av: Emily

Äventyr är så olika för olika människor, för mig var det en stor seger att våga stå på stegen och måla huset utan att ramla ner av rädsla....

2010-09-02 @ 14:14:46
URL: http://www.gandalf268.blogspot.se
Postat av: Jennika

snacka om utmanig. Är i Motala hela dagen idag med ett sällskap. Lilla lyxbussen är 2,76 m hög, viadukten dom lurade in mig i är 2,90 m.

Vi är alla äventyrare på lite olika sätt. Heja Emily med stegklättrandet.

2010-09-02 @ 17:18:12
Postat av: Eva (Prillan)

Du har så rätt Jennika, varje dag kan vara ett äventyr i sig. Ibland kan det t o m vara att bara ta sig ur sängen och ner för trappen............



Kram till dig du kloka människa!

2010-09-05 @ 12:58:34
Postat av: Marion

Är det mina äventyr du hänvisar till? :) De funkar rätt bra numera...

2010-09-20 @ 20:26:58
Postat av: [email protected]

hihihi

2010-09-20 @ 21:19:39
URL: http://viggartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0