Jisses vad tiden går!

För hundra år sedan hade min farfar Richard inte träffat sin fru Anna, min farmor, än.
För 81 år sedan tappade min pappa sin första tand.
För 49 år sedan lärde jag mig att läsa, och det har gjort flitigt sedan dess.
För 20 år sedan flyttade jag för 28:e gången, undrar när det blir nummer 29?
För 4 år sedan valde gula hunden att bosätta sig hos oss.



För två år sedan gick vägen här, precis rakt fram, nu växer det gräs och maskrosor i den gamla vägbanan.
För tre månader sedan såg man inte staketet för all snö.
För en vecka sedan rullade jag in i Maglarp i södraste Skåne med full buss.
För 15 timmar sedan drack jag mitt frukostkaffe.

Nu går stallbacksfilosofen och lägger sig och funderar på hur vi människor kom på idén att mäta tid. Hur skulle livet te sig utan begreppen år, månader, veckor, timmar, minuter och sekunder.

Kommentarer
Postat av: Y

Fint! Sov gott i efterskott!

2010-06-01 @ 11:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0