Griller i huvet

Min brorsas ena grabb har huvet på skaft. Han började klura på en grej på nyårsaftons kväll och nu kan inte jag släppa det.
Var det nyårsafton i förrgårkväll eller borde den vara på söndag kväll?
Så nu har jag griller i huvet


Ta fram närmsta almanacka.
Gårdagens datum 2010 01 01 - visst, det är sant. Alltså det här årets första dag.
Då borde det ju vara vecka 1 på året 2010 nu.

Nänänä! så är det inte alls.

Igår var det fortfarande vecka 53 som hör till 2009. Vecka 1 börjar inte förrän på måndag

Fy tusan - jag får inte ihop det.

Ska jag dricka skumpa och skjuta raketer på söndag också?


Kommentarer
Postat av: Sara

Skumpa ett par dagar i veckan kan väl inte vara fel? Däremot kan vi och Hunden Leo vara utan raketer helt och hållet.



Vad har du för ödmjuka mål för 2010?

2010-01-02 @ 21:37:12
Postat av: maggan

Tack för att du finns! Har saknat dina inlägg.Önskar att jag kunde vara lika inspirerande. Kram Maggan

2010-01-03 @ 08:53:13
Postat av: maggan

Tack för att du finns! Har saknat dina inlägg.Önskar att jag kunde vara lika inspirerande. Kram Maggan

2010-01-03 @ 08:54:49
Postat av: Lars-Göran

Äntligen! Trodde att du emigrerat eller nåt annat hemskt! Har kollat dej varje vecka och saknat dina härliga ibland lite knasiga funderingar! Massor av nyårskramar till er!/L-G

2010-01-03 @ 12:05:04
URL: http://stuteriudda.se
Postat av: Emily

Antagligen ngn som kände för att jävlas med alla genom att göra så med året...



Å andra sidan är frågan hur man skulle göra annars, två halva veckor?? Eller en halv och sen bara hoppa över några dagar?

2010-01-03 @ 16:58:22
URL: http://gandalf.zoomin.se
Postat av: Jennika

Halva veckor låter väl bra om man får välja vilken halva. Jag paxar torsdag eftermiddag, fredag, lördag och söndag.

2010-01-03 @ 18:45:07
URL: http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Evamaria

Detta satte griller i vår personalavdelning redan förra året! Ett år har nämligen bara 52 veckor! Det gick plötsligt inte att tidrapportera semestrar märkte jag i januari 2009(en jungfru är gärna ute i god tid...) Efter en vecka återkom de å sa att nu har året blivit en vecka längre. Alltså: ta fram skumpan på söndag igen! Då har la den blivit lagom kall... Det kan vara årets löfte - söndag är firardag!

2010-01-04 @ 22:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0