Arga perioden

Var ute en sväng tillsammans med en kompis i kväll. Snöat hela dagen. Vägarna glashala. Kommer som första bil efter att en bil fått sladd och stått på näsan i diket. Vi stannar, sätter på varningsblinkers, går ut, halkar nästan omkull. Föraren sitter kvar i bilen men kommer ut när vi går fram till bilen. Han raglar! Är plakat!
" - Kan ni putta på så jag kommer upp ur diket?"
 - Aldrig i livet, du är berusad!
"- Kan ni köra mig till NN?"
Funderar lite, säger åt honom att sätta på varningsblinkers på sin bil och sätta ut varningstriangeln. Istället sätter han sig i min bil och väntar på skjuts! Det får inte plats särskilt mycket spritångor i en bil, det vet jag nu.
- Jag kör inte en meter förrän du satt ut varningstriangeln!
Tar registreringsnumret och ser att han inte har nåt skattemärke.
"-Det hjälper väl inte när det är halt!" 
Smart kille!
Kör honom till NN en kilometer bort. Kompisen som känner varenda kotte på bygden följer med ut för att försäkra sig om att nyktra förare tar över.
Det var svårt. Av fyra personer var en nykter.Det funkar inte på två bilar. Nu blir fyllot ovettigt och kallar oss fula saker.
De baxade och stod i för att få upp bilen på vägen igen. Hoppas dom får bråck hela bunten - och kissar på sig.
Nu får jag nog. Jag ringer polisen. Tyvärr hann de inte fram.
Fyllot gav oss fingret och vinglade vidare på allmän väg.




Det kan vara livsfarligt på vägarna!
Nu längtar jag efter nåt som gör mig behagligt snäll och belåten med livet och människorna.

Kommentarer
Postat av: Pia

Du är alldeles för snäll Jennika! En sån person ska man inte lägga två fingrar i kors för att hjälpa. Lätt att va efterklok men du skulle ringt polisen direkt. Vad är det som säger att han inte gör om samma sak igen och nästa gång kör ihjäl nån person.

Finns ingen ursäkt för att köra onykter!!!!



Kram

2009-03-12 @ 10:30:41
Postat av: Sara

Jösses Amalia vilken diplomat du är. Ädelt och nobelt mot personen i fråga (det finns ju fler sidor av ett mynt). Men jag håller med ovanstående talare om att det inte finns några som helst ursäkter för att köra onykter.

2009-03-12 @ 10:41:12
Postat av: Cicki

Kan inte annat än instämma med föregående talare. Vilka nötter det finns! Och du är alldeles för snäll min vän.............

Kram!

2009-03-12 @ 15:37:37
Postat av: Ulla

Känns som om en helg på SPA skulle sitta fint. Massera bort all gammal aggression och annat skräp som samlats på hög. Tänk va skööönt!!

2009-03-12 @ 16:56:53
Postat av: Eva (Prillan)

Nä, Jennika, den här gången var du alldeles för snäll!!! Han borde satts i finkan ett tag i stället!!! Håller med föregående skrivare, finner ingen ursäkt för att köra bil onykter!!!

Men du ska få en bamsekram på lördag om du kommer på dressyren!!!!!

2009-03-12 @ 17:28:05
Postat av: Jennika

Kände mig inte ett dugg snäll igår. Jag var riktigt vass i näbben och ringde polisen så fort vi insåg att en nykter chaufför inte räcker till två bilar.

Inte så himla smart att två tanter ger sig ut på biljakt i ishalkan. Så det fick polisen göra. Längtar som en tok till alla mina gulhästvänner, vintervilan blir plågsam till slut. Och en rejäl massage skulle sitta fint. Har aldrig varit hos en massör. Det vore nåt!

2009-03-12 @ 17:51:07
URL: http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Lars-Göran

Det är helt oförsvarbart att köra med alkohol i kroppen!! Finns ingen ursäkt, hoppas att jag aldrig träffar på någon! Förmanar förklarar och disskuterar med ungdomarna när dom ska ut att dom får inte sätta sej i bilen med någon kompis om denna druckigt minsta lilla droppe!! Har absolut ingen "disskussitions" tolerans om detta skulle inträffa!/L-G

2009-03-12 @ 20:28:38
Postat av: Evamaria

Kanske skulle jag ha ett massage-tält på SM/NM? Skulle kanske gå hem hos både deltagare, domare och publik ;) Men hur skulle jag hinna se ngt av tävlingarna då???



Säg till när vi ses så kan du få ett smakprov!



//Idrottsmassören

2009-03-13 @ 17:25:57
Postat av: Jennika

Åh, Du är ju för rar! Det vill jag gärna prova. Du kan väl kombinera massage med öl i tältet och ha öppet på kvällarna och delta i det heta efter/föresnacket!

2009-03-13 @ 17:43:08
URL: http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Emily

Fy 17 för såna människor säger jag bara...



Hoppas att de åker dit nästa gång, och att de inte skadar ngn/ngt innan dess....

2009-03-15 @ 17:03:27
Postat av: Cicki

Har just påbörjat utbildning i taktil massage och behöver försökskaniner.

2009-03-15 @ 22:55:05
Postat av: Anonym

Till något annat. Är det en europeisk blåkråka som sitter i grillen?

2009-03-22 @ 09:09:04
Postat av: Jennika

Nötskrika brukar vi väl kalla den!

2009-03-22 @ 09:29:47
URL: http://viggartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0