En dag i Ivans liv

"Stallbacksfilosofen drar iväg med mig till en annan spilta än min egen. Det finns ingen mat där. Det bullrar och gungar. Jag ropar på morsan men hon svarar inte. Dagmamma  Glimma står i nästa spilta. Hon har ingen mat hon heller.
När dörrarna öppnades igen så var vi på stället med mycket gräs och många hästar som är jättestora. Undras var mamma är nånstans?"


Kommentarer av tvåbeningarna;
Mamma Tekla behöver sinas av och få lite husmorssemester, så Ivan fick flytta hemifrån till Söta Sonja och Praktiska Pia ett tag. Han har aldrig varit i närheten av en transport förut, men han klev in och stod still och väntade på att maten skulle serveras. Lite moraliskt stöd fick Glimma bidra med. Backade rakt och lugnt ur transporten när vi var framme efter tio minuters resa.
Han var lite kaxig när han släpptes ihop med de andra hästarna, men ett gäng bakåtstrukna öron fick honom att backa undan och stilla sig.


Mycket belåten med hans uppförande kring och i hästtransporten. Fullkomligt orädd och lugn.
Här hemma gapas det efter den förlorade sonen.
Trots protester från mina bloggläsande vänner så är han till salu och jag tror inte nästa ägare kommer att bli besviken. Han är en riktig pärla.
Förresten så kom jag på ett stenhårt krav på Ivans kommande ägare. Hans man skall hållas klippt på traditionellt fjordvis.

Kommentarer
Postat av: Lars-Göran

Hoppas att den "förlorade" sonen får ett bra hem!! Fick mail från vår Pedro häromdagen. Han hade firat jul med att dra tomtefar i släden i 5kilometer med bjällerklang och jul önskningar till goda grannar, och massor av äpple och knäckebröd till tomtens häst!! Gissa om det var lyckat? Den hästen har fått det så bra, han kom till himmelriket!! hoppas att Ivan också får det! Tyvärr är det ju så att det kan verka bra, men sen..... Fasst jag vet att alla våra uppfödningar har det bra hos sina ägare. Den första vi sålde han fick byta hem ett par ggr, men har det bra nu!Vi hörs/L-G

2009-01-02 @ 14:43:11
Postat av: saga

Ja, nu har han näsyan börjat ett annat liv utan mamma,mormor och lilla glimma:)saga

2009-01-02 @ 18:51:59
Postat av: saga

Ja, nu har han nästan börjat ett annat liv utan mamma,mormor och lilla glimma:)saga

2009-01-02 @ 18:53:52
Postat av: Lotta

Va go han är den lille grå! :O) "De här var väl ingenting.." ;o) Hoppas ni hittar en riktigt bra ägare till honom! Och det hårda kravet kan jag bara instämma i...

2009-01-03 @ 10:36:30
URL: http://www.nogg.se/charliesfamilj
Postat av: Sara

Vilken duktig krabat! Kul med en så väluppfostrad och trygg individ :-)

2009-01-04 @ 09:56:36
Postat av: Jaana

Han är jättefin. Bra ytterligare krav att han ska hållas klippt på traditionellt fjordhästvis ;-) Jag stöttar dig i kravlistan på eventuell ny ägare. Man kan ju inte lämna dem vind för våg vettja.

Men hur ska du följa upp att han hålls klippt? Spioner? Webkamera? Fast om han hamnar norr om stockholm så kan jag smyga i buskarna och kolla upp ;-D

2009-01-04 @ 11:47:13
Postat av: [email protected]

Jaana

Han chippades nyligen - vem vet vad chippet kan????Avslöja folk som är slöa med saxen kanske. Hemligt!

Och om han hamnar norr om Stockholm eller i Finland så blir du den givna skvallraren. Arvode=rötjut

2009-01-04 @ 16:13:10
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Jaana

Han chippades nyligen - vem vet vad chippet kan????Avslöja folk som är slöa med saxen kanske. Hemligt!

Och om han hamnar norr om Stockholm eller i Finland så blir du den givna skvallraren. Arvode=rötjut

2009-01-04 @ 16:14:04
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Ellinor Karlström

Åh vad duktig Ivan var! Jag önskar sååå att jag var miljonär och kunde köpa honom. En musblack hingstunge med stjärn är ju drömmen. Bara kastrera och så inga som helst ångesttankar om avel...

2009-01-04 @ 16:52:52
URL: http://habina.blogg.se/
Postat av: Cicki

Tycker din kravlista är helt rimlig!

Min stackars lånehäst Tompa hamnade tillfälligt hos en människa som däremot var för flitig med saxen. Olika raser olika frisyrer. En arab som genomgått en halvblods-makeover är aldrig lyckat. Men så blev hon oxå den enda människa han någonsin slängt av, och det gånger flera :)

Han har nu äntligen hamnat på rätt ställe, alla är lyckliga och taglet växer.

Kram!

2009-01-04 @ 22:58:37
Postat av: Jaana

Rötjut e rimligt arvode! Spioneriet är en deal ;-D



Duktige Ivan, tänk vad han måste ha sovit gott första natten utan mamma, han verkade aktiveras maximalt på nya stället.

2009-01-07 @ 20:05:25
Postat av: [email protected]

Han gillar det vita Connemarastoet Rebecca bäst, kanske är hon den mest fjordlika. Han vill gärna ha henne inom synhåll, så det blev lite ommöblering i stallet.

2009-01-08 @ 01:09:25
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Recurven

Hejsan!

Tittar mest in för att säga GRATTIS på namnsdagen.

Han verkar ju helcool den där gråe Ivan. Är det en Ivan(Ho) kanske?? Ingen den förskräcklige tycker jag. Ha det bra!

2009-01-11 @ 14:58:12
URL: http://blogg.passagen.se/recurven
Postat av: Emily

Vilken härlig kille det verkar vara!



Och jag gillar ditt krav, helt rätt!

2009-01-27 @ 20:12:58
URL: http://blogg.passagen.se/ljulius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0