I ett annat hörn

...jobbar mina polare för fullt för den goda sakens skull.  Ölandshöns är en utrotningshotad lantras. Flocken på Viggartorp bildades 1990 och de gnetar på för att öka antalet. Inne i hönshuset ligger två hönor på ägg och de kycklingarna kläcks inom en vecka.  I vinter har duvhöken varit riktigt stygg, så varenda ägg som värps är en presumtiv kyckling. Husse häcklar mig för att jag köper ägg i affären. - Vadå! Han fattar inte att hönsen och jag kämpar som besatta för artens fortlevnad. Så håll tummarna för att det blir många kycklingar som överlever skator, duvhökar, grävlingar och rävar.
Jag hejar i alla fall på er, så det så, och jag kommer att köpa ägg ett tag till.


image28

Kommentarer
Postat av: Cicki

Du är då en hejjare med kameran. Alltid perfekt timing!
Puss och Kram

2008-05-20 @ 13:04:59
Postat av: Pinge

Tar man 15000 bilder på fem år och delar det med 10% (så ofta blir mina kort bra i alla fall) så lär ju Jennika ha åtmistone 1500 bilder till som är perfekta.. Hihi..

2008-05-20 @ 14:57:19
Postat av: Jaana

Ja en fenomenal fotograf! Vilken insats för rasens bevarande! kanske ska ha ett Ölandshöns SM endast höns med gröna papper välkomna :-D

Jag skulleockså hellre köpa ägg än äta upp rasens framtid...skulle ju aldrig smaka gott.

2008-05-23 @ 13:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0