Jag äääälskar blåbär!

Blåbär är söta, nyttiga och borgar för ett långt och rikt liv.
Idag har jag och många av mina vänner i byns ryttareförening ägnat oss åt blåbärsaktiviteter. Det är ett antal steg kvar till tävling om det överhuvudtaget blir någon tävling.
Domarna går banan tillsammans med stora och små blåbär, berättar om vad saker och ting heter och vad det står i regelboken. Vill poängtera att dressyrdomaren går banan med dressyrekipagen.

Alla får blåbärsrosetter och det skrivs inga resultatlistor, bara deltagarlistor. Även de flesta funktionärer är blåbär och lär sig varför hopphinder byggs som de gör och inte på nåt annat sätt. Till och med vädret var blått.

image35

Kolla hinderhöjden! Det var inte bara shettisar med små blåbär på den höjden, även gamla och stora blåbär utmanade sina rädslor över 20, 30 och 40 centimeter.
Läs mer på www.bjorkviksrf.se och hör vad andra tyckte om dagen.

Jag kommer att somna mätt och belåten efter dagens dos av blåbär.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är ju verkligen något för mig :-) 20-30 cm. Lagom tycker jag.

2008-06-01 @ 23:09:02
Postat av: Jaana

Vilka härliga blåbärstävlingar. Jag brukar hoppa 40-50 fast min lille Vegard satsar och hoppar 80-90 (suck).

Underbart bilddokumenterat som vanligt Jennika. Du är bara fööör bra på att fotta! Får boka dig att ta någon bild på herr vegard och mig på SM i sommar, hoppas på Jennika tolkning i bilden!

2008-06-03 @ 19:05:33
Postat av: Recurven

Har själv deltagit i blåbärens hopptävling för många år sedan, på Bountys mamma Gjuta. Det var 50cm på Bullersta. fick visst 8 eller 12 fel. Har även blåbärshoppat 50 cm med Bounty och lyckades få en Clear Round rosett. Gamla blåbär kan oxå!

2008-06-04 @ 23:02:30
URL: http://blogg.passagen.se/recurven

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0