Vördnadsfull och glad på Fjordmöte

För denna dam, lördagens drottning, känner jag stor respekt och beundran.  Hon är en liten stor dam och hon berörde oss alla på avels-, exteriörs- och hållbarhetsseminariet med Morgan Jonsson i Holsljunga. Hon har fått sex ungar, två godkända hingstar och alla fyra döttrarna är diplomston. Till sommaren fyller hon 30 år. För oss visade hon upp en något åldrad kropp, fantastiska rörelser och en mäktig utstrålning. Inella heter hon och kommer från Furubäcks Stuteri i Västar Götaland.
image7
Annars var behållningen av helgens aktiviteter mer av mänsklig karaktär. Härliga människor att lära sig av, skratta och arbeta tillsammans med. Bland det bästa med att vara fjordhästintresserad är de människor som finns i hästarnas närhet.

Kommentarer
Postat av: Jaana

Hon är vacker!

Du är fenomenal på att fotografera djur!

2008-04-15 @ 21:55:30
Postat av: Jennika

Tack, en av hundra blir bra. Den timmen tog jag 250 bilder på både fjordar och folk. Kanske blev 10% hyggliga. Det gäller att knäppa mycket så att man kan gallra hårt.
Har alltid gillat att fota men innan digitalens tid hade jag sällan råd att fota så där hejdlöst.
När jag fyllde femtio fick jag en kompakt digital kamera som jag nu tagit 14.000 :o bilder med.
När jag kört tillräckligt många skolbarn och styckegods så kanske jag har råd med en lite mer "kunnig" kamera. Tycker jag är mogen för det, fast plånboken är väldigt tunn.

2008-04-15 @ 22:41:43
Postat av: Jaana

Ja vad är det man brukar säga: för att få bra resultat går det åt 90% tranbspiration och 10% inspiration...eller nåt sånt.

Håll fast vid fottandet, du tillför en dimension i bilderna som är personlig och charmig! Du fångar någon typ av djup och uttryck i blicken på djuren.

Älskvärt härliga bilder. Har du haft fotoutställning någon gång? De tre djurbilder jag sett på din blogg hittills kvalificerar sig rakt av. I synnerhet fåret som är helt underbart!!!

2008-04-16 @ 09:34:12
Postat av: Fam. Ebbesson Lindfors

Hej! Vilken härlig bild på F. Inella. Hon lever & frodas fortfarande här på Furubäck.

2009-05-10 @ 21:43:43
URL: http://www.nogg.se/horsepictures

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0